Piller och piller dit

När jag var på apoteket igår funderade jag på om jag skulle måsta köpa en dosett, ni vet en sån där låda där man i förväg doserar mediciner i fack så man kan hålla reda på när de ska tas, och om man tagit. Jag har en del som ska kommas ihåg nu...

Först är det mina vanliga vitaminer - Mitt val kvinna - som jag tar två tabletter av en gång om dagen.

Sen är det Sertralinet (mot ångesten) som jag tar en gång om dagen.

Häromdagen så tillkom Lergigan, som jag ska ta på kvällen för att bli dåsig och förhoppningsvis sova bättre.

Igår fick jag utskrivet Trombyl, som ska minska risken för ev blodproppar i navelsträng och moderkaka. Den ska tas en gång om dagen.

Och sist men inte minst så fick jag Progesteron (gulkroppshormon) som vagitorier att ta varje morgon och kväll.

Dessutom finns en fundering på om jag ska äta Losec också, då kombinationen Trombyl och Sertralin kan öka risken för blödningar i magen (magsår). Men vi ska avvakta lite och se.

Puh! Och jag som brukar försöka undvika läkemedel i så stor utsträckning jag kan när jag är gravid...

Kommentarer
Postat av: B

Kan tänka mig att det känns lite knepigt (eller i alla fall ovant), men om det är det som krävs för att du och den lilla skrutten ska må bra så... :-) Kram!

2012-04-07 @ 21:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0