Tydligen är det v19+6 idag

Nyss hemkommen från spec mvc och ett nytt ultraljud. Jag som trodde jag var i v 19+5, blev lite överraskad när hon sa att jag enligt dateringen är 19+6. Skönt att ha snurrat till det åt det hållet. Det hade varit jobbigare att ha tappat en dag. :-)

Minea satt som ett litet ljus och tittade på ultraljudsskärmen. Spännande värre! När hon sen fick två bilder på bebisen, så visste lyckan inga gränser. Hon har sjungit om att hon ska bli storasyster halva vägen hem.

För övrigt så visade Sprattlet underredet väldigt tydligt idag, så det är nog ingen tvekan om vilken sort vi väntar. :-)

En hyfsad profilbild

En bild med 3D eller 4D eller vad det heter. Läkaren använde det för att kolla flödet i navelsträngen, vvilket såg bara bra ut. Hon kollade även sa att navelsträngen inte ligger runt halsen, vilket den inte gör. På bilden syns att den som ligger över axeln.

Nästa koll på spec mvc blir om 4 veckor. Då är det nytt läkarbesök, ultraljud coh troligen en viktskattning. Och som vanligt så får jag komma in tidigare och göra en snabb koll, ifall jag är orolig.

Kommentarer
Postat av: L

Skönt att allt ser bra ut! :-) Spännande för oss andra att se vem det lilla pyret är... ;-)



Kraaam

2012-07-03 @ 20:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0