Så blev det komplicerat

Ni som följer min andra blogg också, vet ju att jag inte mår så bra just nu. Jag har fått antidepressiv medicin utskriven och jag började äta den igår. Även om jag bråttades med stora våndor huruvida det är bra att äta den om jag nu skulle vara gravid. Men den läkare jag träffade är även gynekolog och hon sa att det är den medicin de skriver ut om en gravid behöver. Jag läste fram och tillbaka på nätet i går och har kommit fram till att det som är den huvudsakliga risken, är att barnet ska få utsättningssymtom efter förlossningen. Alltså bör medicinen sättas ut senast två månader innan förlossningen. Och skulle jag vara gravid nu, så hinner vi det även om jag äter den i den rekommenderade längden på 6 månader. Men lite jobbigt känns det ändå... Fast jag läste också att ångest faktiskt kan skada barnet mer, så på så sätt känns det rätt att behandla. Tanken dök då också upp och det kan ha varit mina ångestattacker som faktiskt orsakade Alfons död. Jag hade mycket ångest under graviditeten med honom...

Jag är i allafall på dag 22 idag. Lite nervöst känns det. Jag hoppas. Kanske konstigt att jag mitt i denna röra med att jag mår dåligt, ändå hoppas på att jag ska vara gravid. Men hoppas det gör jag. Längtan är starkare än förnuftet.

Kommentarer
Postat av: L

Jag tänker på dig!

Kram

2012-03-08 @ 20:24:41
Postat av: B

Jag också, kram!

2012-03-08 @ 21:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0