Förlossningen tur och retur

Hemma igen från förlossningen! Tappen är helt mjuk, men den är inte helt utplånad och hon bedömde inte att jag börjat öppna mig. De sammandragningar jag får är rejäla, men då de inte är regelbundna (det kan gå upp mot 30-40 minuter mellan ibland, för att sen komma med 4-5 minuters mellanrum), så var det inget som behövde stannas av. Däremot så tar sammandragningarna fart så fort jag rör mig, så jag fick order om att ta det lugnt och vila mycket. Hur jag nu ska kunna vila mer än jag gör...

I allafall så ville de att jag skulle höra av mig direkt sammandragningarna blir regelbundna, även om det är långt mellan dem. Detta för att min sista igångsättning (med Minea) gick ordentligt fort trots att tappen var helt omogen när jag kom in. Så nu när tappen är mogen och mjuk, så kan det gå fort om det sätter igång på riktigt...

Så kontentan av detta är att det är skönt att det inte är på väg att sätta igång just nu, men samtidigt blev jag ännu oroligare att det ska gå väldigt fort när det är på riktigt...

Kommentarer
Postat av: L

Vila, vila, vila... Är alltid lättare sagt än gjort! ;-) Jag hoppas det lugnar ner sig så bebben får växa på sig lite till!

Men du... det här med snabba förlossningar... Det är faktiskt ganska skönt! ;-)

Kraaaam!

2012-10-11 @ 17:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0