Bm-besök idag v 31+6

"Vid den här tiden brukar de flesta bebisar ha lagt sig med huvudet neråt, även om de kan fortsätta vara rörliga ett tag till innan de fixerar sig", sa min bm. Tror ni min knatte ligger med huvudet neråt? Nä då. Inte alls. Sprattlet låg med huvudet mot mitt högra höftben och sparkade mig så fint i vänster sida. En stund senare hade han flyttat på sig och hade huvudet under revbenen på höger sida och sparkade mig ner i vänster ljumske. :-) Fosterljud; 148 slag/minut Sf-mått; 32 cm Hb; 123 Socker; 6,7 Blodtryck; 125/70 Fosterläge; Rörligt, lite kors och tvärs. :-) Vikt; +4 kg sen sist (+15 kg totalt). En hel del av det sista jag gått upp är nog vätska, då det kommer rätt fort och jag är stel i händerna och rund under fötterna. Det var ju det jag misstänkte också. Min yrsel kan nog bero på att jag har ett lågt värde på mina järndepåer. Mitt värde var 13 och normalvärdet är 15-150. Ingen fara egentligen, men hon ville att jag skulle börja äta järntabletter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0